ZOOM wachtkamer: chat met je deelnemers in de wachtkamer

Om je ZOOM wachtkamer nog beter te beheren is het nu mogelijk om ook te chatten met de deelnemers in de wachtkamer. Tot voor kort kon je slechts een bericht naar alle deelnemers in de wachtkamer sturen. Een richtingsverkeer en “one-size-fit-all”. Maar het is niet altijd “one-size-fits-all”. Nu kunnen we iedereen een persoonlijk bericht in de wachtkamer sturen.

Waarom zou je met iemand in de wachtkamer willen chatten?

Uit het leven gegrepen…dit is mij en mijn klanten echt al zo vaak overkomen:

Je geeft een training en je hebt een lijst met deelnemers. En je wilt dat alleen deze mensen binnenkomen. Je stelt de wachtkamer in om de toegang te coördineren. Maar daar komt er een met een raar nummer of rare naam binnen, van “Galaxy S8”, “iPad van …” tot “Sinterklaas” en “Peter Pan”, ik heb ze allemaal gezien. Deze mensen wil je natuurlijk zomaar niet binnenlaten. Je wilt weten wie ze zijn.

Tot nu toe hadden we 2 opties:

  1. onbekende deelnemer laten wachten in de wachtkamer tot ze ons bellen wanneer ze toegelaten worden of verdwijnen
  2. onbekende deelnemer binnen laten, chatten en uitzoeken wat de naam is en dan eventueel verwijderen

Beide opties zijn niet optimaal. Dus ben ik erg blij dat we de mogelijkheid hebben om, terwijl de onbekende deelnemer in de wachtkamer zit, via de chat al te kunnen achterhalen wie de persoon is voordat we de deelnemer toelaten.

Stappenplan wachtkamer chat functie

  1. update je zoom client
  2. pas je Waiting ROOM settings op de website van ZOOM aan.
    1. Ga daarvoor naar www.zoom.us
    2. log in in je account
    3. ga naar settings
    4. Zoek de Waiting Room 
    5. klik op Edit Options
    6. Vink aan “Allow participants in waiting room to reply to host and co-host

Realiseer je dat ZOOM iedereen in de wachtkamer die met een oudere ZOOM client inlogt, gevraagd wordt de ZOOM client te updaten voordat hij of zij de meeting ingaat.

Meer over de ZOOM wachtkamer

Scroll to Top